Stomatologia zachowawcza i estetyczna

Stomatologia zachowawcza

Dziś już te dwie dziedziny pozostają nieodłączne. Stomatologia zachowawcza i estetyczna są jak bliźniaczki. Stomatologia zachowawcza ma za zadanie… zachowanie naszych zębów, tak aby służyły nam jak najdłużej.
Zęby, tak jak ludzie, mają swoją historię, słabsze chwile, wypadki przy pracy, które kończą się chwilowym bólem lub poważnym uszkodzeniem struktury, bywają zaniedbane, przez co osłabia się szkliwo – ich naturalna warstwa ochronna, lub wdaje się poważna choroba, jak choćby próchnica, która może być źródłem poważniejszych powikłań. Są też choroby dotykające wnętrza zęba (miazgi).

Próchnica. Wypełnienia kompozytowe

Początkowo próchnica ma formę odbarwień na szkliwie (i biały matowy kolor!), w późniejszym etapie atakuje głębiej i jeśli nie będzie leczona, może spowodować obumarcie zęba. Jeżeli ząb udało się uratować, często trzeba go odbudować wypełnieniem lub… wzmocnić jego strukturę odbudową indywidualnie wykonaną w laboratorium (vide: protetyka, vide: implanty).
Wypełnianie ubytków to nie wyłącznie sprawa estetyki. Każde, nawet najmniejsze uszkodzenie zęba, nie mówiąc już o jego usunięciu, ma wpływ na pozostałe zęby, gdyż stanowią one system połączonych ze sobą elementów, gdzie stan każdego pojedynczego oddziałuje na pozostałe.

Kształt zęba

Za pomocą wypełnień w naszej Klinice odbudowujemy elementy korony zęba, jak guzki zęba czy tzw. „bruzdy”, co ma funkcje zarówno praktyczne, jak i estetyczne: ząb wygląda dzięki temu naturalnie. Tak odbudowane żeby odzyskują wszystkie swoje funkcje i estetykę! Materiał kompozytowy jest twardy i ultrawytrzymały i z wyglądu niczym nie różni się od naturalnego zęba.

Licówki i korony

W dzisiejszych czasach pacjenci coraz częściej zwracają uwagę na ostateczne wykończenie. Na to, jak będą się prezentować, uśmiechając? Nawet zdrowe zęby można poprawić, zastosować licówki, które osłaniają zęby i nadają oczekiwany kształt i kolor. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z odbudowanego zęba, z jego kształtu i koloru, zawsze w grę wchodzić może zastosowanie koron. Dziś „zachować“ oznacza „zachować pięknie“. I w ten sposób stomatologia zachowawcza staje się estetyczną.

Higienizacja

Nieodłącznym elementem zadbania o zęby jest też ich dokładne oczyszczenie; osad, kamień nazębny czy wszelkiego typu zanieczyszczenia mogą zniweczyć powodzenie leczenia.
Także po wyleczeniu i odbudowie zęba należy go wzmocnić dla zabezpieczenia. Fluoryzacja, piaskowanie, wybielanie to finalne zabiegi higienizacyjne, które przeprowadza się na zdrowym zębie.

Sed ut perspiclatis unde olnis iste errorbe ccusantium lorem ipsum dolor